Vakantie in Kroatië

Vorig jaar ben ik gaan kamperen in Kroatië met mijn ouders en mijn oudere zus. We reden erheen met de auto en het was best lang rijden. Eerst maakten we een stop in Oostenrijk omdat het anders te lang was en een reis met de auto is best vermoeiend. Er zijn nog best veel controles tijdens zo’n reis en de tol is ook veel omdat je een stukje door Slovenië rijdt. En als je van Oostenrijk naar Slovenië rijdt en van Slovenië naar Kroatië en dat is alleen de heenreis; terug moet dat ook nog weer een keer. We kwamen aan bij onze camping en zochten een leuke plek uit die ook nog een beetje in de schaduw stond. Na een tijdje lopen over de camping hadden we een plek gevonden dat een beetje afgelegen was en ook nog in de schaduw. Bovendien, het was niet de drukste plek.

Welke spullen gebruiken we op de camping?

We gingen de tent opzetten midden op de dag, bij temperaturen van ongeveer 34 graden. Dat was niet heel fijn als je een tent moet opzetten, alles moet optillen en in elkaar moet zetten. We hadden een hele mooie, grote en fijne tent: een Coleman Mackenzie 4, een tent voor vier personen. Nadat de tent eindelijk was opgezet in de hitte pakten we de overige spullen uit de auto. Onze camPart campingstoelen en één camPart roltafel. Nadat de stoelen en tafel stonden en gingen we de luchtbedden oppompen (de intex airbad) met een ingebouwde pomp wat heel fijn is. Alles was ingericht en klaar en het was inmiddels eind middag, dus gingen we naar het restaurant dat bij onze camping zat. Het was daar best gezellig en we hadden wat gedronken en inmiddels was het ook al avond, dus besloten we om iets te eten. Nadat we hadden gegeten gingen we naar de tent. We hadden in de middag 2 hangmatten opgehangen van Easy Camp Cayman met een spreidstok waardoor je lekker kon liggen. Het was wel jammer dat we getuige waren van een fietsongeluk. Een mountainbiker ging hard onderuit op een grindpad, vlak voor onze tent. Gelukkig had hij een fietshelm op, anders was het verkeerd afgelopen.

Vakantie in Nederland

Als ik niet op vakantie ben dan zwem ik eigenlijk altijd wanneer het zwembad open is. Maar een vriendin van mij heeft ook een eigen zwembad van Intex dat ook best wel groot is en zeer bruikbaar als het warm is. We hebben soms ook waterballonnen en een launcher erbij wat heel handig is. Een waterballonnengevecht vind ik altijd wel grappig en gezellig om met mijn vriendinnen te doen. Er staat ook een trampoline bij het zwembad waar je vanaf kan springen, zo het zwembad in. Meestal zwemmen we ’s middags en gaan we dan even wat eten en daarna even kletsen en alle dingen die meiden eigenlijk doen. ’s Avonds gaan we pizza bestellen en soms zwemmen we ook nog even in het Intex zwembad, maar dat doen we niet heel vaak want ’s avonds koelt het wel wat af. Aan het einde van de middag hadden we ook al de tenten opgezet die je eigenlijk alleen maar hoeft uit te pakken, want het zijn supermakkelijke tentjes voor twee personen. Deze klappen uit zichzelf uit. De Funster tentjes waren dus al opgezet en meestal slapen we nooit direct dus zitten we gezellig op de veranda met de barbecook vuurkorf en marshmallows erbij. Als we gaan slapen doen we een hoes om het zwembad en ook om de trampoline voor de bescherming. De volgende ochtend ontbijten we op de veranda en gaan we weer zwemmen. In de middag ruimen we alles op en doen we de tentjes weer in de beschermhoes. En zo ziet een normale vakantiedag in Nederland eruit, als het mooi weer is.